Sprawy rodzinne

Nasza kancelaria zajmuje się reprezentowaniem osób fizycznych w sprawach z zakresu prawa rodzinnego i opiekuńczego. Pomagamy w ustaleniu, obniżeniu i podwyższeniu alimentów. Prowadzimy sprawy rozwodowe z orzekaniem o winie i bez niego. Przeprowadzamy separacje. Oferujemy pomoc przy powierzaniu i pozbawianiu władzy rodzicielskiej. Reprezentujemy klientów w sprawach o podział majątku. Pomagamy w zniesieniu ustawowej wspólności majątkowej. Przygotowujemy majątkowe umowy małżeńskie. Wnosimy sprzeciwy od czynności prawnej dokonanej przez współmałżonka.

Odszkodowania

Nasza kancelaria świadczy usługi związane z uzyskiwaniem odszkodowań. Pomagamy w walce z nieuczciwymi ubezpieczalniami i barierami sądowo-administracyjnymi. Zajmujemy się wypadkami komunikacyjnymi z udziałem samochodów, autokarów, rowerów, motocykli i pieszych. Obsługujemy szkody osobowe i uzyskujemy odszkodowania i zadośćuczynienia za takie zdarzenia jak śmierć osoby najbliższej , uszczerbek na zdrowiu, utrata dochodów, koszty leczenia i rehabilitacji. Reprezentujemy klientów, którzy ulegli wypadkowi w pracy lub w drodze do pracy. Zajmujemy się również szkodami rolniczymi powstałymi w związku z pracami polowymi, obsługą maszyn i urządzeń, zniszczeniami plonów rolnych przez zwierzynę. Likwidujemy polisy posagowe. Pomagamy w uzyskaniu odszkodowań z tytułu szkód majątkowych (pożar, powódź, zalanie, huragan, kradzież, dewastacja mienia). Uzyskujemy odszkodowania za szkody wyrządzone przez wadliwe decyzje administracyjne. Opiniujemy umowy ubezpieczeniowe Auto casco (AC), od odpowiedzialności cywilnej (OC) i następstw nieszczęśliwych wypadków (NW).

Prawo karne

Występujemy w postępowaniach przygotowawczym i przed Sądem we wszystkich instancjach. Bierzemy udział w postępowaniach w charakterze w charakterze pełnomocnika oskarżyciela posiłkowego, subsydiarnego lub oskarżyciela prywatnego. Reprezentujemy pokrzywdzonych, powodów i skazanych w wielu różnorakich spawach, takich jak błędy w sztuce lekarskiej, przestępstwa przeciwko życiu i zdrowiu, wypadki komunikacyjne, przestępstwa korupcyjne, gospodarcze, sprawy karne nieletnich, wykroczenia.

Rodzinna opieka prawna

Nasza kancelaria oferuje stałą opiekę prawną nad gospodarstwami domowymi, której celem jest zabezpieczenie interesów członków rodziny przed negatywnymi skutkami zawiłości polskiego systemu prawnego. Usługa ta zawiera wydawanie opinii prawnych a także sporządzanie projektów umów. W ramach bieżącej opieki prawnej reprezentujemy naszych klientów przed sądami i urzędami wszystkich instancji. Ponadto prowadzimy negocjacje w imieniu klienta i dochodzimy roszczeń od dłużników.

Obsługa prawna przedsiębiorstw

Bieżąca obsługa prawna polega na trwałej współpracy kancelarii z jej klientem. Jej celem jest zapewnienie systematycznej opieki prawniczej w celu rozwiązywania pojawiających się problemów natury prawnej i zapobieganiu im w przyszłości. Stała obsługa prawna obejmuje opiniowane i sporządzanie projektów umów i regulaminów wewnętrznych. W skład usługi wchodzi również zastępstwo procesowe. Ponadto w ramach stałej obsługi doradzamy w przedmiocie prawa pracy, prawa cywilnego i handlowego. Oferta zawiera również uczestnictwo w negocjacjach i rokowaniach, a także pomoc w windykacji wierzytelności. Bieżąca obsługa obejmuje również prowadzenie postępowań administracyjnych i reklamacyjnych.

Klauzula informacyjna RODO

W związku z wejściem w życie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych, oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”) informujemy Państwa, że Kancelaria Radcy Prawnego Agnieszka Antoniak przetwarza między innymi dane osobowe:

 

a) klientów będących osobami fizycznymi,
b) w przypadku klientów kancelarii będących osobami prawnymi bądź jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej - dane osobowe osób uprawnionych do reprezentacji takich podmiotów, pracowników i współpracowników takich klientów,
c) dostawców usług będących osobami fizycznymi, jak również pracowników i współpracowników dostawców usług;
d) osób zgłaszających się do Kancelarii w celu uzyskania pomocy w zakresie doradztwa prawnego świadczonego przez kancelarię, jak również osób, których dane zostały uzyskane przy okazji świadczenia takich usług na rzecz klientów Kancelarii;
e) osób współpracujących z Kancelarią w sposób stały bądź sporadyczny przy świadczeniu usług przez Kancelarię;

 

W związku z powyższym Kancelaria przekazuje Państwu istotne informacje związane z faktem przetwarzania danych osobowych.

 

ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH

 

Administratorem danych osobowych jest Kancelaria Radcy Prawnego Agnieszka Antoniak z siedzibą w Warszawie, ul. Czarnieckiego 37/1, 01-548 Warszawa, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP 525-225-35-71.

 

DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA

 

Można się z nami skontaktować:

a) telefonicznie: 607-655-214
b) pod adresem e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
c) w siedzibie Kancelarii pod adresem: ul. Czarnieckiego 37/1, 01-548 Warszawa

 

CELE PRZETWARZANIA DANYCH, PODSTAWA PRAWNA ORAZ PRAWNIE UZASADNIONE INTERESY

 

Informujemy, że Państwa dane osobowe przetwarzane będą, gdy jest to niezbędne do:

 

1. zawarcia i wykonania umowy, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO, w tym w szczególności umowy obsługi prawnej bądź umowy o świadczenie usług na rzecz Kancelarii przez dostawców takich usług;
2. wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze danych osobowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO, wynikających z prawa Unii lub prawa polskiego;
3. do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub stronę trzecią na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO, za które administrator uznaje w szczególności: dochodzenie, ustalenie i obronę przed roszczeniami, zapobieganie oszustwom, zapewnienie bezpieczeństwa środowiska teleinformatycznego, stosowanie systemów kontroli wewnętrznej, monitorowanie Kancelarii oraz rejestrowanie wejść i wyjść z Kancelarii, ustalanie konfliktów interesów i naruszeń etycznych w zakresie niezbędnym do przeciwdziałania nadużyciom, w celach archiwalnych i statystycznych, jak również świadczenie usług na rzecz klienta, w sytuacji, w których interes klienta jest nadrzędny wobec interesów, praw i wolności osoby, których dane dotyczą

 

KATEGORIE PRZETWARZANYCH DANYCH OSOBOWYCH

 

Kancelaria przetwarza następujące kategorie danych osobowych:

 

- dane mające na celu potwierdzenie tożsamości takie jak imię i nazwisko, numer PESEL, numer dowodu osobistego, datę urodzenia;
- dane kontaktowe, takie jak: numer telefonu, adres email, adres zamieszkania;
- dane identyfikacji podatkowej;
- dane dotyczące wykształcenia oraz doświadczenia zawodowego – jeśli jest to konieczne z punktu widzenia świadczonych usług;
- dane dotyczące sytuacji majątkowej i finansowej - jeśli jest to konieczne z punktu widzenia świadczonych usług;
- dane dotyczące działalności zawodowej, gospodarczej;
- dane dotyczące stanu cywilnego - - jeśli jest to konieczne z punktu widzenia świadczonych usług.

 

Ponadto Kancelaria może przetwarzać inne kategorie danych osobowych, o ile nie można zakwalifikować tych danych do żadnej ze wskazanych grup, a przetwarzanie jest dokonywane w celach określonych niniejszą informacją.

 

KATEGORIE ODBIORCÓW DANYCH

 

Odbiorcami danych mogą być podmioty z następujących kategorii:

 

- współpracujący z Kancelarią adwokaci, radcowie prawni, notariusze oraz inne podmioty świadczące usługi prawne i samodzielnie decydujące o celach i sposobach przetwarzania danych;
- nabywcy wierzytelności Kancelarii;
- podmioty upoważnione na podstawie obowiązujących przepisów prawa (w szczególności sądy i organy państwowe);
- biura informacji gospodarczej;
- podmioty świadczące usługi:
* informatyczne oraz nowych technologii;
* płatnicze;
* księgowo- finansowe;
* audytorskie i kontrolne;
* windykacyjne;
* drukarskie;
* niszczenia dokumentów;
* pocztowe oraz kurierskie

 

PRZEKAZYWANIE DANYCH POZA EUROPEJSKI OBSZAR GOSPODARCZY

 

Kancelaria zasadniczo nie przekazuje danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy. Kancelaria może jednak zlecać wykonanie określonych usług bądź zadań informatycznych usługodawcom mającym siedzibę poza Europejskim Obszarem Gospodarczym. W takim przypadku dane są przekazywane do państwa trzeciego, w stosunku do którego na podstawie decyzji Komisji Europejskiej stwierdzono odpowiedni stopień ochrony danych. W każdej chwili może Pan/ Pani zażądać dalszych informacji i kopii odpowiednich zabezpieczeń.

 

OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH

 

a) celem wykonania umowy/ umów – do momentu ich rozwiązania bądź wygaśnięcia;
b) ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami – do momentu przedawnienia roszczeń bądź wniesienia sprzeciwu;
c) celem wypełnienia ciążących na Kancelarii obowiązków prawnych – do momentu wygaśnięcia obowiązków wynikających z przepisów prawa.

 

PRZYSŁUGUJĄCE PRAWA

 

1. prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania i uzupełnienia, ograniczenia ich przetwarzania i usunięcia;
2. prawo do przenoszenia danych osobowych, które zostały przez Pana/ Panią przekazane Kancelarii, tj. prawo do ich otrzymania w ustrukturyzowanym powszechnym formacie oraz ich przesłania innemu administratorowi. Prawo to może zostać zrealizowane wyłącznie w przypadkach, gdy przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody bądź umowy oraz o ile jest całkowicie zautomatyzowane.
Celem skorzystania z powyższych prawa należy skontaktować się z Kancelarią.

 

PRAWO DO WNIESIENIA SKARGI

 

Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w przypadku uznania, iż przetwarzanie danych osobowych narusza RODO

 

PRAWO SPRZECIWU

 

Ma Pan/ Pani możliwość wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, o ile przetwarzanie to odbywa się w celach wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub stronę trzecią, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit.f RODO.

Przyczyną takiego sprzeciwu musi być Pana/Pani szczególna sytuacja. Po otrzymaniu sprzeciwu przestaniemy przetwarzać Pani/ Pana dane w powyższych celach, co do których wyraziła Pani/ Pan sprzeciw, chyba że wykażemy istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec Pani/ Pana interesów, praw i wolności lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami.

 

PRAWO DO COFNIĘCIA ZGODY

 

O ile przetwarzanie danych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą osoba ta ma możliwość cofnięcia zgody w dowolnym momencie, przy czym cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych, dokonanego na podstawie tej zgody przed jej cofnięciem.

 

INFORMACJA CO DO WYMOGU LUB DOBROWOLNOŚCI PODANIA DANYCH ORAZ KONSEKWENCJACH I NIEPODANIA

 

W zakresie przetwarzania danych osobowych w celu, o którym mowa w pkt 2 powyżej, obowiązek podania danych jest wymogiem ustawowym; z kolei w przypadku przetwarzania danych w celach, o których mowa w pkt 1 i 3, obowiązek podania danych jest wymogiem umownym - podanie danych osobowych we wszystkich celach, o których mowa powyżej, jest dobrowolne, jednak jest niezbędne do zawarcia i realizacji umowy z Kancelarią.